לצעוד לאורו של המסטר שבתוכי.
פגישה עם הקרניים הקוסמיות
ומהי בדיוק העבודה אל מול הקרניים הקוסמיות ומה תפקידן?
הקרניים הינן תדרים של אור הבורא, כל אחת מהן מייצגת תכונה מסוימת איכות של הביטוי האלוהי.
קרניים אלה יורדות אל העולם הפיזי שלנו זהו עולם בן שלושת הממדים ולכל אחת מהן מטרה מוגדרת,. לכל אחת מהקרניים כוח יצירה מוגדר,
ואנרגיה המוזרמת דרכן באופן אנרגטי הבא לידי ביטוי מעשי ביותר.
הקרניים מהוות חיבור עם הבורא המזין אותנו.
קרניים אלה, בשילוב מסוים, מתפקדות כלהבות החיים בנשמותינו , והביטוי העיקרי שלהן מיוצג עי הרצון האלוהי, החוכמה האלוהית
והאהבה האלוהית שמהווים חלק מכל נשמה שקיימת בחיים על פני כדור הארץ.
אנרגיות אלו המוזרמות אלינו משתלבות ויוצרות את האחדות האלוהית והחיבור העמוק שבין האדם לאלוהות. כל קרן אלה נובעת ממקור אחר,
וכל אחת מהן מתאימה בצבעה ובמהותה בהלימה לאחת הצ'אקרות שנמצאות בגוף האדם.
בכל אדם בולט חיבור מהותי במיוחד לקרן אחת מסוימת, קרן זו נקראת הקרן של המונאד שלו (שפרושו הניצוץ האינדיבידואלי הראשוני שיצא
מהבורא) , אנו מכירים אותו בשם "נוכחות האני הנני" נשמת העל, קרן זו מייצגת את מהותו של האדם - אישיותו ,אך כל הקרניים מופיעות בכל
אדם ואדם, כמבנה מושלם, המחובר הן למרכזי האנרגיה השונים שבגופו והן לבלוטות הפנימיות האחראיות למערכות שונות בגופו כל אחת
בעוצמתה השונה מאדם לאדם.
ניתן לומר שכל נשמה המגיעה לכדור הארץ עשויה מ-6 קרניים, לכל אדם יש קרן נפרדת לנפש, לנשמה , לאישיות, למחשבה לרגש ולגוף הפיזי.
ניתן לומר שהקרניים של הנפש והנשמה נשארות זהות בכל גלגוליו של האדם ולעומן יתר הקרניים יכולות להשתנות מגלגול לגלגול.
כל אישיות מאופיינת בגלגלה הפיזי עי אחת משבע הקרניים הללו.
במשך תהליך ההתפתחות שאנו עוברים בעולם הפיזי מתקיים מאבק בין העצמי הנמוך לעצמי הגבוה או במילים אחרות בין קרן האישיות לקרן
הנשמה,כל עוד האדם אינו מפותח דיו הוא מחובר יותר אל הקרניים המזינות את הגופים הפיזיים הרגשיים והמנטאליים, כאשר האדם עובר את
תהליך ההתפתחות המצב מתהפך קרן האישיות הופכת להיות דומיננטית ושלושת הקרניים הללו נשלטות על ידה, כאשר קרן הנשמה הופכת
להיות דומיננטית, אנו מנצחים במאבק מול האישיות שלנו והקרן השלטת היא קרן הנשמה.
מעניין לציין שאנשים בעלי קרן משותפת נוטים לראות את הדברים באופן דומה וזה כמובן יכול להשתנות עם תהליך ההתפתחות שהם עוברים.
קרן האישיות משפיעה בעיקר על הגוף הפיזי בעוד קרן הנשמה משפיעה בעיקרה על הגוף האסטראלי, וקרן המונאד משפיעה על הגוף המנטאלי,
כפי שלמדנו קרן האישיות גורמת לגישה של הפרדה ושמירה על האנדו ודואל, בעוד שקרן הנשמה גורמת להפעלה של רצון לאחדות, החיבור לקרן
נשמת העל עוזרת לאדם להתחבר לרצון הבורא.
הקרניים משפיעות מאד על האדם, גופו הפיזי, רגשותיו, ומחשבותיו, הן מעצימות באדם את חוזקותיו או את חולשותיו בהתאם לתכונותיהן, וזו הסיבה
מדוע בכל גלגול באות קרניים אחרות לידי ביטוי, על מנת שהאדם יוכל להביא לידי ביטוי מעצים את כולן וזה שיא התפתחותו.
קיימות שבע קרניים עיקריות ועוד קרניים רבות בתדרים גבוהים יותר, אשר כל אחת מביאה איתה תדרים שונים, רטטים שונים ואיכויות שונות.
לכן לכל קרן צבע שונה כל אחת מהקרניים מיוצגת על-ידי מאסטר ייחודי המייצג את אותה הקרן.
כל הישויות הללו עובדות בשיתוף פעולה במטרה לנתב את האנרגיה של הקרן הספציפית מאור הבורא אל הממלכות השונות שבכדור הארץ
עליהן הן משפיעות.
חשוב לזכור ולהבין שכל אדם יכול להשתמש בכל הקרניים בין אם הן נמצאות במבנה הקרניים שלו או לא, האדם גם יכול לקרא להן במודעות ובכוונה
על מנת לחבור לתכונותיהן וכוחן כדי לעשות בהן שימוש מייטב עבר האנושות
כל מי שעבר איתי תהליך של אבחון באורה סומא פגש את הקרניים המלוות אותו בתקופה זו בחייו וכיצד יוכל להעצים את העבודה איתן,
אים ספק שזהו תהליך מרתק ומדהים.
עבודה עם הקרניים מאפשרת לנו להפתח אל אותן תכונות או איכויות האלוהות הקיימות למען האנושות ומזינות אותה
לעבוד עם מהות נשמתנו לפתח את אישיותנו ולקבל את מתנות הבריאה באהבה ולממש את הפוטמציאל הגלום בנו ....
ומי לא רוצה זאת?
פגישה עם צקרת הכתר
ומהי העבודה אל מול צקרת הכתר
הצאקרה השביעית -החיבור לרוחניות שבנו והיכולת לאפשר לרוחניות להפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
בצאקרה ה- 7 בשונה מהצאקרות האחרות יש חיפוש של מערכת יחסים עם האלוהות, אנו מצליחים להתחבר אליה באמצעות ותפילה ואמונה כאשר הכלי שלה הוא מדיטציה ותפילה.
מיקום: חלקו העליון של הראש.
תפקידה: דרך צאקרה זו נכנס כוח החיים לגוף ומשפיע על כל הגוף ובעיקר על : מערכת העצבים המרכזית, על השרירים ועל העור.
אפשר לומר גם ש הצאקרה ה- 7 מכילה את האנרגיה של המחשבות הנבואיות והמיסטיות.
צאקרה זו מכילה את הצורה הטהורה ביותר של אנרגית החסד, זהו המרכז בו יושב החזון הרוחני שלנו והמקום הקרוב ביותר למודעות האלוהית.
פחדים עיקריים המופיעים בחוסר איזון הם פחדים הנוגעים לנושאים רוחניים כגון: פחד מנטישה רוחנית, פחד מאובדן הזהות ואובדן הקשר לחיים או לאנשים שסביבנו.
ולעומת זאת החוזקות העיקריות בזמן איזון יהיו: אמונה בכוח עליון ובכול מה שזה מייצג עבורנו למשל יכולת ריפוי, או היכולת להיות קשוב להדרכה פנימית שבאמצעותה
ניתן לגבור על פחדים.
מטרת העבודה עם צקרה זו: עבודה עם צאקרה זו מאפשרת סגירת עסקים לא פתורים, דברים שעדיין מייצרים בנו חרטה על כך שהם נעשו כפי שנעשו או שלא היינו רוצים שיעשו,
כלומר דרכה ניתן להשלים עם בחירות שעשינו.
השעור הגדול ביותר שנלמד דרך עבודה עם צקרה זו הוא "לחיות בהווה" יש לדעת שבצאקרה זו אנו מחפשים קשר אינטימי עם הבריאה שהוא קשר שונה לחלוטין מהקשר לדת.
כוון שהדת קשורה לצאקרה הראשונה זו שמטרתה להגן על השבט מפני כל דבר חיצוני החל במחלה וכלה במלחמה, ולעומתה הצאקרה ה- 7 מהווה את החיבור
האינדוידואלי של האדם שמטרתו- שחרור פחדים של העולם הפיזי וחיבור לבריאה/ לאלוהות.
כאשר האדם מסוגל להכיר באלוהות הרי קיימת בו התנתקות מהתפיסה של הצאקרה ה- 1 כלומר אין לו צורך יותר להיות מוגן ע"י השבט כי יש בו ביטחון מלא בבריאה / באל בידיעה
שהכל נעשה לטובתו העליונה מתוך אהבה והגנה.
לעיתים נמצא שהבנה זו בתחילה יוצרת בלבול ובחינת יסודות החיים והחיים שלנו מתחילים להשתנות, שאלות מתחילות להישאל ואיתן התבוננות רוחנית.
יש רצון למציאת מטרה ומשמעות בחיים, החיים אינם יכולים להימשך יותר "סתם" האדם מחפש אחר יעודו ומטרת חייו, יש פתאום הבנה שלא ניתן ליצור שינוי באותם באמצעים
שהיינו רגילים עד היום כמו שינוי בעבודה או דירה , מערכת יחסים חדשה וכדומה כדי לספק את הרעב הפנימי ודבר זה גורם להפניית ההתבוננות פנימה באמצעות כל אותם כלים
עליהם עבדנו עד עתה שיגרמו לנו להתבוננות שמטרתה לבדוק: אז.......מי אני בעצם ומה אני רוצה מחיי? כי כמו שזה נראה עד היום זה לא באמת מספיק .
פתאום עולה צורך לחוש מסירות למשהו גדול יותר ממך (אמונה כלשהי), כי בדרך – כלל אנו מסורים/ משועבדים לאדם או לדברים גשמיים באופן בלתי מודע, אך כשהצאקרה הזו נפתחת
אנו חשים צורך להתמסר לדבר נעלה יותר.
התפתחות זו לוקחת אותנו פנימה כהמשך ישיר לעבודה אותה עשחנו בשתי הצקרות הקודמות ואנו מבינים כי הבנה זו נובעת מהפנימיות שלנו שכמהה לדבר שונה.
ואז אנו מבינים שהיעוד שלנו בעולם זה היא להתעלות מעבר לאשליה של חיינו ולגלות את כוחות הנפש שלנו, לנוע ולהתמסר ליעוד שלנו לחוות אותו במלואו, ואני מזכירה לכם שהיעוד
הוא לא תפקיד שעלינו לקחת על עצמנו (תפקיד יכול להיות אופן לביטוי אך לא המהות) היעוד הוא נתיב הנשמה המטרה של ביטוי ועבודה על תכונות , חוזקות ולמידה של התנהגות ופעולה /מידות,
בחיי היום יום.
עבודה עם צקרה זו מאפשרת לנו להפתח אל משהו גדול מאיתנו, לעבוד עם מהות נשמתנו ולקבל את מתנות הבריאה באהבה....
ומי לא רוצה זאת?
בחזרה לראש הדף
פגישה עם צקרת העין השלישית
ומהי העבודה מול הצקרה השישית
הצאקרה השישית - כוחה של יכולת ההתבוננות הפנימית .
הצאקרה השישית או כפי שאנו מכירים אותה כצאקרת העין השלישית מהווה את המרכז הרוחני המסוגל ליצור את פעולת הגומלין בין המחשבה לנפש,
להוביל אותנו לראיה אינטואיטיבית ולתבונה. עבודה מולה מאפשרת פתיחת המחשבה, פיתוח חשיבה בלתי אישית, ללמוד לפעול על פי כוון פנימי ולדעת להבחין בין
פעולות המונעות מעצמה לבין פעולות המונעות מפחד.
מיקומה: במצח .
השפעה אנרגטית על הגוף הפיזי: המוח והמערכת הניאורולוגית, בלוטת האצטרובל ויותרת המוח, העיניים, האוזניים והאף.
השפעה אנרגטית על הגוף הרגשי/ נפשי: הצאקרה הזו מחברת אותנו לגוף הנפשי שלנו, למאפיינים הפסיכולוגיים שלנו שהם צרוף של מה שאנו יודעים ומה
שאנו מאמינים שהוא אמיתי, (דפוסים ואמונות) שכן הבית שגדלנו בו והסביבה שגדלנו בה הזינו את הזיכרונות שלנו, הניסיונות שלנו, הפחדים שלנו והם נשארים
תמיד בתוך הגוף האנרגטי , נפשי שלנו.
בעזרת הצאקרה הזו יש לנו אפשרות להבין את הלקחים מההתנסויות שלנו באופן אובייקטיבי עי חשיבה פתוחה.
כשצקרה זו לא מאוזנת אנו מושפעים מפחדים ומאי רצון להתבונן פנימה ולחשוף פחדים אישיים כגון: פחד מהאמת, פחד מביקורת, פחד מהתכונות שלנו ממי שאנו.
כשהצקרה הזו מאוזנת יש לנו יכולת של: ניתוח תובנות, אינטואיציה ופעילות בעקבותיה, והאינטליגנציה הרגשית שלנו מפותחת.
מטרת הצקרה הזו: להניע אותנו לחיפוש אחר האמת ,האמיתה הזו מבקשת מאתנו לחפש ללא הרף את ההבדל שבין האשליה לבין המציאות הנמצאת כל הזמן
בתוך המחשבה שלנו. כי כאשר המחשבה שלנו אובייקטיבית אנו מסוגלים להיות מונעים עי אומץ ולא עי פחד.
כיצד נעשה שימוש באובייקטיביות?
אובייקטיביות משמעה נסה לא להיות מעורב בדברים אלא לתפוס נקודת מבט גבוה יותר, שיכולה לתפוס את כל המצב ולא רק חלק ממנו. וכמה קשה לנו הדבר הזה
להבין שהחיים הם דינאמיים ועלינו להיות מסוגלים לשחרר את הישן על מנת לקבל את החדש למרות שלבני אדם זו תכונה קשה מאד כי אנו כל הזמן מחפשים יציבות וחוסר שינוי.
אובייקטיביות משמעה הידיעה ששום איש אינו מסוגל ליצור את נתיב החיים שלך אלא רק אתה עצמך , ואם החיים מזמנים לך שינוי הרי אתה נדרש לנוע קדימה –
כי כפי שלמדנו הדברים הם לא תמיד כפי שהם נראים, ואם ניצמד לפחד הרי נשאר כל החיים תקועים.
כאשר אנו מסוגלים להבין שלעולם החיצוני אין כוח עלינו אלא רק לעולם הפנימי שלנו הרי אנו הופכים להיות אובייקטיביים ומפתחים את המודעות שלנו.
כאשר אנו מתחילים לחשוב מה המטרה שלנו בחיים ומדוע הגענו לכאן – מתחילה להתפתח המודעות שלנו.
למודעות יש קשר בתהליך הריפוי שלנו ממחלות- גם ברפואה הקונבנציונאלית מודעים היום לקשר שבין חשיבה חיובית ליכולת להתמודד עם מחלות- ואנו כבר מכירים
את הקשר שיש בין הרגשות שלנו לבין הופעת ביטויים של מחלות פיזיות בגוף, למשל ידוע שדיכאון מחליש את המערכת החיסונית ומזמן מחלות לגוף.
כאשר אנו מתבוננים פנימה ומתחילים לחפש את המשמעות של המחלה יתחיל תהליך ההחלמה של הגוף.
לצורך כך עלינו:
א. להיות בעלי יכולת להתבוננות פנימה והכרה באמונות שלנו.
ב. להבין שהתגוננות מונעת מתובנה חדשה להיכנס.
ג. להשתמש בחוק המראה במערכות יחסים ובמצבים.
ד. להתייחס למסרים ולפעול על פי האינטואיציה.
ה. לקיחת אחריות בחיים ושחרור כל מחשבה המטילה אחריות על מישהו אחר.
ו. התבוננות אובייקטיביות.
ז. הימנעות משפיטה וביקורת כי אנו זוכרים שאנו רואים רק חלק מתמונה שלמה.
ח. הבנה מתי אנו פועלים מדפוס של פחד.
ט. היכולת לחיות בהווה ולא בעבר או בעתיד.
כל זה מתאפשר לו עי צקרת העין השלישית היכולת להיות במודעות אישית: כי להיות מודע פירושו לשנות את הכללים שעל פי הם אנו חיים
ואת האמונות שאנו מחזיקים בהם , את כל מה שמקבע אותנו בחיים
בחזרה אל ראש הדף
פגישה עם צקרת הגרון,
ומהי העבודה מול צקרת הגרון?
צ'קרת הגרון צקרת הביטוי
בצאקרה החמישית קיים שחרור מלא של הרצון האישי שלנו- איחוד מלא עם רצון האלוהים.
מיקום: צוואר.
השפעה על הגוף הפיזי:
גרון, בלוטת התריס, קנה הנשימה, ושת, ההיפותלמוס, חוליות הצוואר, פה, לסת ושיניים.
קשר אנרגטי לגוף הרגשי/נפשי:
הצאקרה החמישית קשורה למאבקים רגשיים ונפשיים הקיימים באדם כאשר הוא לומד להגשים את כוח הבחירה.
האתגר המסמל את הצאקרה הוא "כוח הרצון" שמטרתו להתבגר החל מהרעיון האומר שלתפיסה השבטית יש סמכות עליך ועד לתפיסה הסופית האומרת
שהסמכות האמיתית נובעת מהקשר שלך עם האל ושהרצון ושלו הם אחד.
ההיבט המרכזי הוא לדעת לכבד את הביטוי העצמי שלנו.
כנות עם האחר וכנות עם עצמנו.
צ'קרת הגרון קשורה להבעה העצמית שלנו– היכולת להביע בקול את הרעיונות שלנו, הדעות שלנו, זו הצקרה שבה היצירתיות שלנו באה לידי ביטוי באמירה.
כשהצקרה מאוזנת התקשורת כנה, אבל כשהצקרה בחוסר איזון אנו חיים בתוך מעגל של שקרים שאנחנו מספרים לעצמנו ולאחרים והם יוצרים לנו מציאות בהתאם.
לעיתים קרובות יש לנו דעה על עצמנו המנוגדת לרצונות העמוקים שלנו ולטבע האמיתי שלנו, ובזמן שאנחנו מדברים אנחנו נותנים תוקף לדעה הזו, במקום לעמוד
איתן ולכבד את מהותנו האמיתית
לעיתים קרובות הצקרה נחסמת כי לנו אין אומץ לבטא את הפנים שלנו בגלל פחד משיפוטיות, הפחד להכעיס חוסר ידיעה האם יקבלו את דברינו, האם נראה טיפשים
וכו,פחד זה מעצים את החרדה מדחייה וגורם לנו לשתוק.
הפחד הזה אינו מופיע רק בחברה הוא יכול להתקיים גם עם הקרובים לנו ביותר.
הפחד המועצם עולה מהבטן- האגו שלנו ( מתוך הצקרה השלישית), ואז מה שנשמע הוא קולם של הפחדים וחוסר הביטחון שלנו , או שלחילופין אנו נחוש נחנקים
ונפתח מחלות שונות הקשורות לצקרה זו (צרידות, דלקות גרון וכו).
הקול הפנימי שלנו משוחח איתנו לעיתים במילים מחלישות ומספר לנו כמה אנחנו לא מספיק.....לא מספיק יפים, מוערכים, חכמים, בעלי יכולת כזו ואחרת ,
אנחנו מקשיבים המון פעמים לדברים השליליים הללו שמגבילים אותנו ואנחנו חוזרים עליהם שוב ושוב באוזני עצמנו עד אשר הם הופכים לאמונות, הם גורמים
לנו להפחית מעצמנו, בין אם מדובר בדימוי הגוף, בתחושות של ספק-עצמי או פאראנויות למיניהן.
הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לעשות בכל פעם שאנחנו מדברים לעצמנו, זה לא לרכל על עצמנו בשליליות אלא לדבר על עצמנו בכבוד,
גם יכולת הקשבה נמצאת בתחום של הצ'קרה החמישית. שכן בדרך כלל אנחנו יותר מדיי עסוקים בלדבר מכדי להקשיב.
בזמן שיחה, אנו נתפסים במחשבה על שורת המחץ שלנו כמענה לעומד מולנו, כך שאנחנו לא ממש מקשיבים למה שיש לבן שיחנו לומר...באופנים מסוימים מנהל
כל אחד מאיתנו שיחה עם עצמו!
המטרה היא ללמוד להקשיב לעצמנו לאינטואיציה שלנו. זו המחוברת לרבדי הנשמה ורוצה לבטא את התשוקות והאמת שלנו
ומי יודע לשתוק?
שתיקה היא מאמץ כל כך גדול גם כשאנו עם עצמנו המוח שלנו לא מפסיק לפטפט לרגע, הוא מנהל שיחות עם אחרים, ממשיך וויכוחים, מתכנן משימות ומה לא.
עד שפשוט שכחנו להקשיב לקול הפנימי העולה מתוכנו ובא לידי ביטוי רק ברגעי שלווה ושם יש לנו היכולת להקשיב ולקבל את מסרי היקום..
בחזרה אל ראש הדף
פגישה עם צקרת הלב
ומהי העבודה אל מול צקרת הלב?
קיים ביטוי נפוץ האומר : אם אינך מסוגל לאהוב את עצמך אינך מסוגל לאהוב אחרים.
אהבת האחר איננה קנית מתנות כדרך ביטוי- דבר זה שייך לצאקרה השלישית המדברת על עונג פיזי אבל היא איננה קשורה כלל לרגשות העמוקים של הלב.
הצאקרה הרביעית מדברת על האומץ להאזין ולהיות מחובר למסרים של הלב.
האהבה העצמית מדברת על הילד הפנימי הפגוע הנמצא בכול אחד מאיתנו.
בכול אחד קיימים דפוסים של זיכרונות מכאיבים מהילדות שגרמו לרגשות שליליים ותדמית עצמית לקויה.
כמבוגרים אנו ממשיכים לפעול בתוך מסגרת הדפוסים הזו אך היא משנה את פניה, למשל: אדם בוגר שבילדותו סבל מחרדת נטישה בבגרותו יהיה אדם קנאי, או התעללות מינית יכולה
להפוך להתנהגות מינית לקויה, תדמית עצמית שלילית של ילד תהפוך בגיל בוגר יותר לאנורקסיה, או לסוגים שונים של התמכרות או לפחד משתק מפני כישלון.
כל הדפוסים הללו עלולים לפגוע במערכות היחסים שלנו כאנשים בוגרים, בחיים המקצועיים שלנו ובבריאות שלנו, לכן חובה עלינו לרפא את הפצעים- לרפא את העבר, לפני שעבר זה יבוא
לידי ביטוי במחלות פיזיות, בגלל האנרגיה השלילית הקיימת בו.
הפצעים שלנו בגלל העבר אינם פוגעים באחרים הם פוגעים רק בנו ולכן הדרך היחידה להחלמה היא מחילה, (מלחמה- מחלה- מחילה- החלמה).
האנרגיה של הצאקרה הרביעית מעבירה אותנו למערכת שבה אנו פועלים עם האלוהות- לעומת המערכת שבשלושת הצאקרות הראשונות שבה יש לנו מערכת יחסים מסוג שונה.
כילד פגוע נחפש כל הזמן את התשובה לשאלה- "למה"?
למה זה קורה לי? ונבלה זמן רב בתפילה ובניסיון להבין את המערכת הזו של שכר ועונש, כי חיינו הם חיים של פחד מתמיד מפני אבדן.
הילד הפגוע אינו מסוגל להבין את התבנית הרוחנית הנמצאת בכול דבר.
דבר זה אפשרי רק כאשר אנו נכנסים אל תוך צאקרת הלב בה אנו מכינים את התבניות הרוחניות שמעבר לפגיעות שלנו.
אין אנו מתעסקים עוד בפצע אלא במה שעומד מאחוריו בהתנסות ובהשלכות שלו, וממקום זה אנו יכולים להתחיל במחילה המביאה לנו לריפוי עצמי וערך עצמי.
כניסה ללב שלנו מעלה אותנו במדרגה גדולה למעלה.
דפוסי החשיבה של 3 הצאקרות הראשונות נשארים מאחור ובמיוחד דפוס החשיבה האומר " הלב שלי שייך למשפחה שלי או לקבוצה החברתית שלי שלי".
אנו יוצאים מחשיבה של "המשפחה שלי היא בראש סדר העדיפויות שלי" או "אני נוהג כך כדי שבן הזוג שלי ירגיש בטוח יותר" או " אינני מחליף עבודה כי חשוב לי לדאוג קודם כל לצורכי… "
השאלה שפתאום נעסוק בה תהיה " ומה בקשר אלי?"
פתאום נתחיל לחשוב על: מה אני אוהב? מה גורם לי אושר? מה הם נקודות הכוח שבי? האם אני יכול לסמוך על עצמי? האם אני זקוק לאישורם של אחרים ועדיין לדאוג לעצמי?.
כל השאלות הללו מנוגדות לשאלות הנוגעות למחשבה האומרת: למה אני זקוק מאחרים כדי להיות מאושר?
מה אצטרך לעשות או לשנות בעצמי כדי שאגרום למישהו אחר לאהוב אותי? וכן הלאה…
כאשר אנו נוגעים בשאלות הללו הדבר בהכרח יביא לשינוי בתוך חיינו לכן על פי רוב אנו נמנעים מלגעת בהן – זוהי פגישה עם העצמי- ההתעוררות הרוחנית,
ואז אנו מבינים שכדי להיות במערכות יחסים טובות עלינו קודם כל להיות במערכת יחסים טובה עם עצמנו ללא פגיעות רגשית וזיכרונות עם דפוסים מעקבים
מטראומות ילדות, פתיחת הצאקרה הרביעית יכולה להביא לשינוי במערכות יחסים, וכמו כן להביא לשינוי בבריאות שלנו כי כפי שאמרנו פצעים רגשיים גורמים
למתח רגשי המביא למחלות.
את תהליך העבודה העמוק הזה נפגוש בסדנת המאסטר – צקרת הלב