חגי ישראל ככלל מהווים מפת דרכים למסע שעורך האדם אל עבר ההתעוררות הרוחנית
במהלך השנה ניתנות לנו מתנות שבעזרתם אנו יכולים ליצור שינוי בחיינו להשפיע ולשנות. הזדמנויות אלו מגיעות
אלינו באמצעות שערים אנרגטיים הנפתחים במועדים קבועים על פי לוח השנה העברי.
כיצד נשתמש בחלונות אילו זה כבר תלוי בנו.
ראש השנה אמנם נקרא ראש השנה למרות שהוא החודש השביעי במניין ספירת החודשים שהרי חודש
ניסן הינו ראשון לחודשי השנה.
אם כן מה הסיבה לכינוי החודש השביעי ראש השנה?
על פי תפיסת הקבלה נבנה העולם בעשר ספירות, הספירה התחתונה בשבע הספירות היא ספירת מלכות
המייצגת את עולם החומר שבו פועלים שני כוחות עיקריים
הרצון לקבל (השלילי ) והרצון לתת (החיובי).
בחודש זה אנו נבחנים על מעשינו בשנה החולפת ועל מה שייצרנו
ובראש השנה ניתנת לנו הזדמנות לחשבון נפש וניקוי הכלי שלנו שצבר אנרגיה מהשנה החולפת.,
המטרה היא להגיע לניקוי וטיהור מקסימאלי של הכלי שלנו מכל אותן אנרגיות שליליות שצברנו
(תאוות,כעסים, שנאה, קנאה, מלחמות וכל כאב שגרמנו לאחר
שהרי כל זה נובע מהאגו שלנו הרוצה לקבל לעצמו בלבד.)
כל זאת מתוך מטרה שפינוי הכלי יאפשר חלל שיוכל להכיל בתוכו את שפע האור המוזרם אלינו לשנה הבאה,
כמובן שככול שנפנה את הכלי ומידת האור שנוכל להכיל תגדל - כך ייטב לנו .
אם כך ניתן לומר שראש השנה הוא כמובן אחד החלונות החשובים ביותר,
זהו זמן בו מסתיים מחזור חיים אחד ומתחיל מחזור חיים נוסף,
זו ההזדמנות שלנו לשנות את תודעתנו,
אנו מכרים זאת מהיבט נוסף :
היקום בנוי על פי חוק הסיבה והמסובב כלומר – כל פעולה יוצרת תגובה דומה על פי עיקרון דומה מושך דומה.
ולכן כל פעולה שניצור כל מחשבה שנחשוב ימשכו אל חיינו את אותה האנרגיה בדיוק,
כך נבנים שעורי חיינו, משמע בידינו הדבר כיצד יראו חיינו לחיוב או לשלילה..
על פי הזוהר אנרגית החג כל כך חשובה כי בימים אלו נקבע ומוקצב דינו של האדם בשלושה תחומים: חיי, בניי, ומזוני.
כלומר: חיי: הזמן הקובע את אורך חייו של האדם ואורחות חייו . בניי: יכולתו של האדם ללדת ילדים, ואורחות חייהם של ילדיו שטרם הגיעו למצוות. ומזוני: מלשון מזונות, כלומר הצלחתו של האדם והפרנסה שלו.
ובכן מהם הכלים העומדים לרשותנו על מנת למשוך את האנרגיה הזו אלינו?
בראש ובראשונה להשתמש בכוח הסליחה העומד לרשותנו.
בתקופת הסליחות (ראה מאמר על חודש אלול) אמורים אנו להגיע למצב של חרטה אמיתית הנובעת הפנימיות
שלנו (תשובה מלשון לשוב ל- ה") ובאמצעות החרטה הכנה והאמיתית
יש ביכולתנו לנוע אל עבר הנקודה שם נכנענו לתאווה ולרצון לקבל לעצמנו בלבד,
יצרנו את הקלקול ושם למנוע אותו,
כמובן שאין ביכולתנו להחזיר צער או כאב של פגיעה שגרמנו לאחר אלא לנוע אל עבר אותה אנרגיה
שגרמה לנו ליצור מעשה זה ולבטל אותה בחרטה כנה ואמיתית טרם היווצרה,
כך שלא נעשה זאת שנית (זהו שינוי בתפיסה ובמודעות שלנו שביכולתו להשפיע על חיינו לעתיד )
אפשרות זו כמובן קיימת עבורנו כל השנה אך בראש השנה ובכיפור היכולת ליצור שינוי זה עצומה.
אחד מהכלים העוצמתיים ביותר שקיבלנו שיעזור לנו לבצע תהליך זה הינו השופר שתקיעותיו אינן מקריות כלל וכלל.
תקיעות השופר משנות גורלות, לפי דברי הזוהר הוא אמצעי גשמי של העולם זה המאפשר לנו את הכניסה אל שער
הקוסמי שנפתח עבורנו ,
באמצעותו אנו יכולים לפתוח את החסימות שבנו ולשנות את השלילי ההורס לשפע של אור שיביא אל חיינו ברכה ומזל.
לכל סוג של תקיעה יש כוונה שונה ואם תוכל להבין את מהות התקיעה ותתחבר אליה במודעותך וכוונתך (תפילה)
הרי יצרת לך את ערוץ התקשורת המדויק לתהליך העבודה (תפילה העולה ישירות למעלה)
על פי דברי המקובלים עוצמתו של ראש השנה אדירה, בזמן הזה חוברים העולמות הרוחניים והגשמיים למצב של טרום
הבריאה שבו לא היה חוצץ בין העולם הגשמי לשפע
והמטרה ליצור בראש השנה חיבור מחודש להזרמת אותו השפע שישמש אותנו במהלך השנה.
תקיעות השופר נחלקות ל- 3 סוגיים ובזמן התקיעה כל סדרת תקיעות מחולקת אף היא ל3 חלקים עיקרים ובנוסף
אליה חלק נוסף שתפקידו להוציא את האנרגיה לפועל.
תקיעה ארוכה וממושכת- המזרימה אנרגיה רציפה של אור
תקיעה בשברים – ישנם 3 צלילים הקוטעים את רצף האור
תקיעת תרועה -3 תקיעות המחולקות כל אחת ל-3 סהכ 9 צלילים מקוטעים השוברים את רצף האור
חלקי התקיעה ערוכים על פי קווי עץ החיים ימין, שמאל ואמצע.
את קו ימין מייצג אברהם אבינו ותפקידו לנקות כל שיעבוד שלילי או התמכרות של האדם של האדם,
מהתמכרות לאגו ועד לתאוות .
את קו שמאל מייצג יצחק אבינו ותפקידו לנקות תאוות גופניות חמדנות, וכל דבר הנגרם מתאווה של הרצון לקבל.
את קו האמצע מיצג יעקב אבינו ותפקידו לנקות את כל הקשור בפגיעה באחר מכל סוג: רגשית או פיזית.
את תהליך ההוצאה לפועל קושרים לדוד המלך המייצג את ספירת מלכות ותפקידה לנקות את כל הקשור בלשון
הרע במודע ושאינו במודע.
חלון הזדמנויות זה הניתן לנו בכל שנה מאפשר לנו לחבר את מודעותינו אל האור באמצעות כלים אלו, אנו מוסיפים לזה
את בקשותינו / תפילותינו וטוב נעשה אם נפתח ונבקש את כל שעל ליבינו מבלי לסייג את הבקשות ...
אך אין ספק שכדי שיהיה מקום בתוך הכלי שלנו לאור שאנו מבקשים תחילה יש לנו עבודה לעשות.
שתהיה שנה טובה מבורכת באורה ושופעת מכל טוב
ושיהיו אתגרי השנה החולפת למתנות השנה הזו.
אור וברכה לכם יקירים.